W moich innych notkach poruszałem już podobne tematy, chcę więc uzupełnić moje wcześniejsze wypowiedzi.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Odniosę się jeszcze do innej kwestii.
Należy powiedzieć o tym, że okresowe szkolenie z bezpieczeństwa i higieny pracy kończy się dla pracownika egzaminem z zakresu informacji objętej szkoleniem. Po zdaniu takiego egzaminu nasz pracownik otrzymuje stosowne zaświadczenie, którego kopię przechowuje ośrodek BHP. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
W przypadku pracownika, który już wcześniej pracował w naszej firmie i ponownie go zatrudniamy, nie musimy szkolić ponownie. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast teraz chcę poruszyć nieco inny temat.
Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w swojej firmie? Oczywiście można nieco na tym zaoszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak musisz pamiętać, że twój czas też ma wartość - można go przecież wykorzystać na pracę w firmie. Z innej strony patrząc.
Mam nadzieję, że mój wpis był fajny. Zamierzam jeszcze kiedyś powrócić do tego tematu. nadzór bhp
Warto rzucić okiem także na szkolenia bhp
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz