SEO jako proces działań
Pozycjonowanie to proces i seria działań mająca na celu podniesienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Założenie to bardzo proste, aczkolwiek jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie proste. Przy SEO należy mieć na uwadze wiele czynników na przykład: obszar na który dana strona zakłada swoją działalność, konkurencje i wiele innych ważnych rzeczy. Oczywiście SEO jest to proces, więc na efekt musimy być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Warto wiedzieć, ze jest dużo metod pozycjonowania, ale o tym w innej części artykułu.
Pozycjonowanie jako konkurencyjny biznes w Polsce
Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest świeża, co nie oznacza, ze nie ma konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz wiele firm , które zajmują się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. SEO to sprawa w teorii łatwa, aczkolwiek nie każdy się do takiej pracy nadaje. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarek oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma ma w swojej kadrze wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Nie warto oszukiwać przy seo - to szkodzi
Pozycjonować można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Whitehat pozycjonowanie to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie by nie zaszkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia strony z pozycji. Jest też blackhat seo jest to totalne przeciwieństwo i daje szybki krótkotrwały efekt i często kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwarce. Smutne jest to, że dużo pozycjonerów wykorzystuje tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Frazy do pozycjonowania i ich dobór
Dobór słów kluczowych to ważna sprawa, ponieważ od tego zależy czy nasza podstrona na dane słowa pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla fachowego pozycjonera kwestia doboru fraz to bardzo istotny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe frazy z danej branży, bo mogą one nie zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co pewnie skończy się totalnym brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz