środa, 18 marca 2015

Pozycjonowanie i AdWords

Artykuł o tym jaka usługa jest pozycjonowanie kraków i dlaczego warto zainwestować w promowanie swojej firmy w internecie.

Trochę podstaw z dziedziny pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces i seria działań mająca na celu podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarkach. W teorii to bardzo łatwe, jednak jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie oczywiste. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć na uwadze wiele zmiennych takich jak obszar gdzie dana witryna zakłada swoją działalność, konkurencje i wiele innych bardziej lub mniej ważnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, zatem na konkretne efekty musimy poczekać kilka miesięcy. Oczywiście jest wiele metod na seo, ale o tym w innej części artykułu.


Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie

Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest nowa, co nie oznacza braku dużej konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz bardzo wiele firm , które zajmują się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii prosta, aczkolwiek nie dla każdego taka praca jest dobra. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.


Warto być cierpliwym przy pozycjonowaniu

Optymalizować pod wyszukiwanie można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Whitehat seo to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie aby nie zaszkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, brak ryzyka wyrzucenia witryny z pozycji. Jest również 'czarne' seo jest to totalne przeciwieństwo i daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na realnym spadku pozycji witryny w wyszukiwaniu. Niestety dużo firm używa tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.


Nowoczesne wyszukiwarki

Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.


Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych


Frazy do pozycjonowania i ich dobór

Dobór słów do pozycjonowania to ważna sprawa, gdyż to od tego zależy czy nasza witryna na dane słowo pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla wprawnego pozycjonera kwestia doboru słów kluczowych to bardzo istotny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe frazy z danej branży, bo jest ryzyko, że nie będą zgadzać się z treścią strony i totalnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co pewnie skończy się brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz